Contact
“SPELSTUDIO transformeert leren in een boeiende ervaring. Ik creëer educatieve spellen die organisaties helpen een dynamische leercultuur te ontwikkelen”.
Judith Herrewijn - judith@spelstudio.nl
06-53938354
De juiste zet
Van Onderwijs-specialist naar Spelontwerper
Als gepassioneerd onderwijs-specialist zie ik steeds vaker hoe traditionele leerstrategieën tekortschieten. Ik richtte SPELSTUDIO op met één missie: leren toegankelijk en plezierig maken voor iedereen. Mijn expertise in gamification en didactiek vormt de basis voor spellen die niet alleen kennis overdragen, maar ook teams verbinden.
De gevonden puzzelstukken
Missie van SPELSTUDIO: leren toegankelijk en plezierig maken voor iedereen
Ik geloof in leren door te doen. Mijn spellen zijn eigenlijk niet echt spellen maar activerende leermethodieken en zijn toegankelijk voor alle doelgroepen. Met alle puzzelstukken op zijn plaats, bestaat een spel uit drie peilers:
- Activerende Mechanica: Deelnemers blijven betrokken via uitdagende gameplay.
- Didactische Structuur: Elk spel versterkt cognitieve vaardigheden volgens Blooms taxonomie.
- Maatwerkoplossingen: Afgestemd op unieke organisatiedoelen en betreffende doelgroepen.
Hoe gaat SPELSTUDIO te werk?
Met creativiteit een leer spel bedenken.
- Altijd een maatwerk inventarisatie van de leervragen.
- Daarna gezamenlijk aan de slag met de inhoud, de content komt vanuit de doelgroep.
- Eerst komt er een prototype oefen spel waar feedback wordt verzameld.
- Daarna wordt het uiteindelijke spel gemaakt en kan het leren beginnen!
De SPELSTUDIO Filosofie
Bij SPELSTUDIO geloven we dat leren pas écht impact heeft als het mensen raakt, activeert en inspireert. Onze filosofie draait om het doorbreken van traditionele leerbarrières door speelse innovatie en doelgerichte creativiteit. We combineren bewezen didactische principes – zoals de Taxonomie van Bloom en de leerpiramide – met moderne gamification-technieken om ervaringen te creëren waarbij plezier en kennisverwerving hand in hand gaan.
Elk spel is een zorgvuldig ontworpen reis: van eerste concept tot finale implementatie. We ontwerpen niet alleen om feiten over te dragen, maar om houdingen te veranderen. Door spelers te laten experimenteren, samenwerken en reflecteren, ontstaat een natuurlijke leerflow waarvan de effecten lang doorwerken. Het resultaat? Een blijvende leercultuur waarin medewerkers niet moeten leren, maar willen leren.
Creativiteit
Onze motor
we vertalen complexe leervragen tot intuïtieve spel-methodieken.
Innovatie
Ons kompas
we blijven pionieren met technieken en innovatieve spel elementen.